Poczekalnia to niejako wizytówka firmy. Jest pierwszym miejscem, z którym styka się klient przed skorzystaniem z usługi, a zatem już od progu wpływa na jego odczucia kształtując tym samym opinię o danym przedsiębiorcy. Warto więc okazać troskę o komfort i dobre samopoczucie klienta już na samym początku współpracy, co z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Jak to zrobić? Na renomę firmy składa się wiele elementów, ale znaczenie może mieć każdy szczegół. Zwłaszcza ten, który odpowiada za pierwsze wrażenie – aranżacja poczekalni.
Stylizacja poczekalni zależy od kilku zmiennych: rodzaju i charakteru wnętrza, w którym jest urządzana, a także potrzeb oraz specyfiki danej firmy. Inaczej będzie bowiem wyglądało to pomieszczenie w salonie fryzjerskim niż np. u lekarza. W każdym przypadku ważne jest podkreślenie profesjonalizmu oraz prestiżu, ale ten sam efekt uzyskuje się przy wykorzystaniu innych elementów wyposażenia. Warto obrać jeden styl, w którym będzie zaaranżowana zarówno poczekalnia, jak i pozostałe pomieszczenia, biorąc też pod uwagę, aby był odpowiednio dopasowany do gustu odwiedzających i atmosfery miejsca. W starej kamienicy lepiej sprawdzi się klasyka lub vintage, a nowoczesne wnętrza bądź lofty podkreśli modernistyczny design. Nie trzeba jednak kierować się utartymi schematami, bo może właśnie pozornie nie pasujący styl orientalny, skandynawski czy prowansalski będzie najlepszą decyzją, która pozwoli uzyskać efekt zaskoczenia, a zarazem będzie doskonale współgrać z charakterem działalności.
Poczekalnię tworzą głównie meble, służące do siedzenia. Pierwszym wyznacznikiem powinna być ich funkcjonalność i zapewnienie komfortu. Krzesła, narożniki, sofy i fotele muszą być dopasowane rozmiarami do pomieszczenia, aby nie zaburzyć jego harmonii. Nie mniejsze znaczenie ma sama estetyka mebli. To ona właśnie zdradza klientowi wiele informacji o miejscu, w którym się znalazł. Reprezentatywna poczekalnia w dużym stopniu kreuje pozytywny wizerunek firmy, dlatego warto postawić na dobrej jakości meble wypoczynkowe. Takie działania mają znaczenie zwłaszcza w przypadku nowych klientów, ale stali bywalcy również docenią dbałość o ich potrzeby. Troska, staranność, wysoki poziom obsługi, towarów czy usług – wszystkie te czynniki będą miały wpływ na zainteresowanie i wierność jednej firmie, w której usługobiorca poczuje się należycie traktowany od początku do samego końca.
pobrane (20)
Konieczność bezczynnego siedzenia to niezbyt pożądana perspektywa. Nikt nie lubi tracić czasu, dlatego warto zorganizować poczekalnię w taki sposób, aby klient mógł wykorzystać te kilka minut na relaks. Wystarczy, że obok wygodnej kanapy znajdzie się stolik bądź ława, na której postawi zaproponowaną przez recepcjonistę kawę lub herbatę. Dobrze też umieścić nieopodal czasopisma branżowe, a na wspomnianym stoliku – niewielki, słodki poczęstunek, który jeszcze bardziej umili mu spędzenie czasu w oczekiwaniu na wykonanie usługi. Takie działania nie kosztują wiele, ale wciąż wiele firm o nich zapomina. Warto więc wyróżnić się na ich tle i wywołać u klientów miłe skojarzenia z danym miejscem, dzięki czemu chętniej będą do niego powracać.
pobrane (21)
pobrane
Sprawdź nasze sofy do salonu oraz komplety sofa i fotele, narożniki tapicerowane, fotele wypoczynkowe, narożniki modułowe, pufy oraz łóżka tapicerowane i urządź swoj salon!
Czytaj więcej porad wnętrzarskich: